Cum sa ai picioare de invidiat

Spread the love

Cum sa ai picioare de invidiat

Afla cateva din secretele ingrijirii picioarelor, indiferent de anotimp, fie ca este vreme calda sau rece, indiferent de ce incaltaminte purtati pe timpul zile. Faceti un obicei din ingrijirea picioarelor, cel putin o data la doua saptamani pentru nopti mai odihnitoare si tonifierea picioarelor. Chiar daca mainile sunt cartea de vizita a unei femei, picioarele sunt cele care fac primul pas spre o provocare senzuala, sexuala.

Eliminati mirosurile neplacute

Fierbeti 1 litru de apa in clocot in care puneti 2-3 pliculete de ceai, apoi amestecati cu 2 litri apa rece

intr-un lighean si scufundati picioarele 30 de min. Stergeti bine picioarele de apa, apoi bagati-va in pat.

Ciuperca piciorului este cea mai raspandita boala infectioasa. Aceasta se remarca prin aparitia deshuamarii pielii dintre degetele picioarelor sau mancarimilor la nivelul picioarelor. Aceasta ciuperca este contagioasa si se poate extinde chiar si la nivelul mainilor sau zonelor intime. Cele mai mari focare de infectii sunt picinele publice, jacuzzi, sau covoarele sau mocheta din camerele hotelurilor. Unele cazuri de aparitie a ciupercilor pot fi mostenite din familie iar cele mai afectate persoane sunt cele care au o circulatie a sangelui foarte slaba in zona degetelor de la picioare.

In cazul aparitiei infectiilor fungice, acestea se trateaza pe baza de tratament zilnic cu creme antifungice pe baza de terbinafina sau bifonazol.

Eliminati calusul sau bataturile.

In anotimpul rece acestea sunt foarte cunoscute pentru neplacerile create. Pe langa disconfortul cauzat, pot aparea si complicatii precum aparitia fungilor, infectii. Achizitionati produse pentru manichiura si pedichiura, precum si pile si buffere si ingrijiti-va picioarele ori de cate ori aveti ocazia. Un moment prielnic poate fi dupa o baie fierbinte.

Luati un lighean in care se pun 2 litri de apa fierbinte cu un pahar sau 250ml de otet de mere. Se poate pune si o picatura de sapun lichid. Amestecati si scufundati picioarele timp de 15 minute. Pielea va absorbi apa si va fi foarte usor sa curatati tesutul mort cu o piatra abraziva sau o pila pentru calcaie.

Daca aveti bataturi, dupa ce s-au curatat picioarele se aplica din abundenta ulei de ricin si prin masaj circular se asigura intrarea in piele.

Dupa fiecare tratament, asigurati-ca ca va uscati foarte bine picioarele si mai ales intre degete folosind un prosop, de preferinta cu o textura mai putin fina. Un prosop mai aspru face un masaj benefic picioarelor, imbunatatind fluxul sangvin si deci o circulatie mai buna. In cazul in care nu se face o uscare buna a picioarelor exista riscul aparitiei infectiilor cu fungice.

Aplicati dupa fiecare spalare a picioarelor o pudra de talc. Pudra de talc nu numai ca va ajuta sa nu transpirati dar, va elimina mirosurile neplacute actionand ca o bariera impotriva aparitiei fungilor.

crema hidratanta
Folositi o crema hidratanta atat pentru maini cat si pentru picioare

Asa cum folositi o crema pentru maini, seara inainte de culcare folositi o crema hidratanta, mai ales pe perioada timpului rece. Este lesne de inteles ca si picioarele necesita o hidratare, iar un mic masaj nu face decat sa ajute vascularizarea picioarelor, imbunatatind circulatia sangelui.

Taiati unghiile corect nu stramb nu prea adanc

Dupa ce taiati unghiile asigurati-va ca nu au ramas aschii sau colturi suparatoare. Folositi o pila de unghii sau buffer pentru a inlatura colturile sau marginile ascutite rezultate in urma taierii si folositi bufferul pentru a da un luciu natural al unghiei fara sa sa mai folositi lacul de unghii. In eventualitatea ca va puteti accidenta folositi betisoare hemostatice pentru oprirea sangerarii. Folositi instrumentar pentru manichiura cu care va descurcati mai bine, pentru unghiile groase de la picioare un cleste pentru unghii iar pentru cuticule o forfecuta pentru cuticule.

Faceti exercitii cu degetele de la picioarelor cand va relaxati folosind unul sau mai multe elastice de bani . Astfel puteti face exercitii cu degetele mari de la picioare si un elastic 5 pana la 20 minute. Puneti elasticul astfel incat sa stea intins intre degetele mari de la picioare. Incercati sa departati varfurile picioarelor tinand calcaiul fixat pe podea sau chiar in pat. Faceti 3-4 serii a cate 12-15 repetari. Daca este prea usor adaugati mai multe elastice. Relaxati degetele picioarelor ori de cate ori aveti nevoie intre 30-60 secunde intre seriile de exercitii.

Cele mai notabile beneficii sunt indreptarea degetelor mari de la picioare care de la incaltamintea prea ascutita se pot deforma. Un alt beneficiu este ca in timp, se elimina posibilitatea dezvoltarii de monturi, caracteristice degetelor mari.

odihniti-va picioarele
odihniti-va picioarele

Odihniti-va picioarele

Ridicati picioarele in aer timp de cateva minute, fie ambele odata fie pe rand. Astfel, ajutati circulatia sangelui sa nu mai creeze presiune la nivelul picioarelor si ajuta foarte mult la inducerea unei stari de relaxare, odihnire a picioarelor in doar cateva minute. Inainte de culcare dupa ce ati spalat picioarele, asezati-le pe 2-3 perne. Veti simti o relaxare numai dupa cateva minute si veti avea un somn odihnitor.

Puneti picioarele mai sus decat capul sau corpul pe perne. Aceasta tehnica da rezultate de fiecare data dupa un dus sau o baie fierbinte. Folositi perne ferme la baza iar in partea superioara perne moi.

Daca aveti doreri de picioare dupa o zi extenuanta in care fie ati stat in picioare fie ati mers mult, cand puuneti picioarele pe perne, puteti aplica o punge cu gel care a stat la frigider pentru relaxarea picioarelor. Alternativ mai exista spray-uri reci care sunt la fel de benefice.

Evitati ciorapii sintetici

Evitati pe cat posibil ciorapii de lycra, nylon sau poliester. Acestea nu numai ca nu asigura un confort dar, pe langa ca nu lasa piciorul sa se aeriseasca, pastreaza eventuala transpiratie care ulterior va genera numai neplaceri. Folositi pe cat posibil ciorapi cu un continut ridicat de bumbac. Bumbacul absoarbe posibila transpiratie si favorizeaza eliminarea umezelii piciorului mult mai usor.

Evitati folosirea slapilor, folositi numai incaltaminte inchisa iar in casa folositi papuci fara bareta intre degete.

Folositi numai incaltaminte ce are o talpa ergonomica. Orice incaltaminte cu talpa plata precum slapii drepti sau balerinii, pat crea dureri datorita faptului ca in mijlocul talpii nu exista un punct de sprijin. Astfel se creaza mai multa tensiune la nivelul calcaiului, tendoanelor si a partii frontale a piciorului care in timp dezvolta dureri sau oboseala cronica.

Nu cumparati niciodata incaltaminte dimineata.

Daca aveti ocazia sa probati o pereche de pantofi asigurati-va ca faceti acest lucru dupa o zi de munca , atunci cand picioarele pot fi umflate sau poate chiar obosite. Nu va doriti sa experimentati durerea cand aveti picioarele umflate intr-o pereche de pantofi noi. Plus de asta ca pe langa durere pot aparea si rani fizice si nu numai simple basici.

Mergeti macar o data pe luna la o sedinta de masaj unde sa includa si masajul picioarelor.

Beneficiile masajului profesional sunt:

- relaxarea totala a muschilor

- imbunatatirea circulatiei sanguine si a limfei

- cresterea mobilitatii articulatiilor

- un plus de energizare

- reducerea anxietatii

- reducerea stresului cotidian

- reducerea durerilor de spate

- reducerea starii de incordare

- stimuleaza organismul sa se refaca dupa un efort sau o perioada de stres

- imbunatatirea concentrarii

- eliberarea tensiunilor la nivel articular si altele

Chiar daca nu vom aborda in detaliu epilarea cu ceara a picioarelor, nu este un subiect de neglijat. Va invitam sa vizitati sectiune dedicata epilarii cu ceara pentru mai multe articole interesante.

Chiar daca nu aveti timp sa mergeti la un specialist, va puteti provoca partenerul ca dupa o zi de munca sa va maseze picioarele pornind de la calcai catre degete cu miscari gentile si punctiforme. In functie de sensibilitatile fiecaruia vor exista reactii diferite la atingere sau presiune, de la gadilat, exccitabilitate sau durere. Folositi un ulei de corp sau un ulei de masaj. In relatia de cuplu partenerii vor aprecia foarte mult masajul de relaxare. Atentie, masajul de relaxare aplicat in zone precum degetele de la picioare, in spatele genuchiului, a coapselor sau feselor, poate activa foarte usor stimuli erogeni. Astfel masajul de relaxare se poate transforma oricand intr-un aperitiv sexual.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *