Cum intretinem o masina de tuns profesionala

      Cum intretinem o masina de tuns profesionala

Cum intretinem masina de tuns, cum ii prelungim viata masinii de tuns si cum se curata masina de tuns, informatii utile pentru o buna functionare

Masina de tuns sau aparatul de tuns cum sunt unele persoane familiarizate sa le numeasca reprezinta una dintre cele mai importante piese, aparate folosite in salonul de infrumusetare, in frizerie sau in cabinetele de frizerie specializate in "barbering". Fie ca o folosim in calitate de specialist sau fie ca avem una acasa si o folosim ocazional este foarte important cum o folosim, cum o intretinem, cum o curatam pentru a-i asigura o functionare cat mai lunga in cele mai bune conditii. Si in cazul masinilor de tuns profesionale pretul nu este de neglijat cand vrei sa cumperi o masina de tuns buna sau o masina de tuns ieftina. O masina de tuns profesionala mereu se va diferentia prin specificatii de performanta, un timp de folosinta indelungat, o rezistenta la uzura, poate fi o masina de tuns robusta sau ergonomica.

Inainte de toate mentionam ca nu dorim sa facem poveste a masinilor

de tuns sau istoric pentru a va plictisi. Vom ataca subiectul dintr-un punct de vedere cat mai util pentru ca aceasta informatie sa vina in ajutorul specialistilor de beauty, hair stilistilor, frizerilor si personalului care

folosesc o masina de tuns.

Clasificare, asemanari si deosebiri ale masinilor de tuns profesionale

Masinile de tuns sau aparatele de tuns cum le mai

numim se pot clasifica dupa modalitatea de alimentare dupa putere dupa tipul motorului sau dupa scopul pentru care a fost creata. Astfel avem masini de tuns pentru volum sau masini de tuns pentru contur. masinile de tuns pentru volum sunt cele care le folosim pentru a tunde uniform zona cu par si in general sunt cu cutite din otel inoxidabil, foarte rezistente, tratate si prelucrate la temperaturi inalte pentru a-i conferi o duritate mare si respectiv rezistenta la frecare.

Alimentarea masinilor de tuns profesionale

Masinile de tuns pot fi alimentate la priza sau pe baterii. Masinile de tuns sunt de obicei alimentate la reteaua electrica de 220 volti intrucat la un volum de tuns mai mare, ca intr-o frizerie, nu va exista acumulator care sa reziste sa lucreze toata ziua, fara sa se descarce. Masinile pentru contur pot fi si ele alimentate la priza cu fir electric sau pe baterii sau acumulatori. Practica de specialitate ne spune ca o masina de tuns se foloseste in paralel cu una de contur. Masina de tuns de volum intotdeauna va fi mai lata decat o masina de contur, cea din urma urmarind sa taie mai mult in detaliu.

Cutitele masinilor de tuns profesionale

Cutitele masinilor de tuns pot fi in functie de volumul de tuns pentru care sunt prevazute si anume: pentru un volum de tuns mare se fac din otel inoxidabil deo calitate superioara AISI, cele cu o rezistenta mare sunt fabricate dintr-un otel comun C50 (Carbon 50), masinile de tuns cu o rezistenta moderata pot avea cutitele dintr-un material ceramic si in ultimul rand unele masini de tuns pot avea cutitele dintr-un material compozit similar plasticului dar de o duritate foarte mare. In toate cazurile aceste cutite se tocesc prin folosinta indelungata.

Motorul masinilor de tuns  profesionale

Fie ca vorbim de masini de tuns profesionale sau masini de tuns de larg consum se identifica trei tipuri de motoare:

Masina de tuns cu motor rotativ este cea mai folosita intrucat tehnologia momentului permite crearea de aparate de tuns fiabile, stabile, echilibrate si cu o rezistenta crescuta

Masina de tuns cu motor prin inductie este un aparat de tuns care poate dezvolta o putere mare cu un consum scazut. Este folosit in cele mai multe din cazuri pentru masini de tuns pentru animale unde firul de par este foarte gros, foarte des si necesita o forta de taiere mare.

Pretul si calitatea unei masini de tuns profesionale este dat de cele mai multe ori de raportul dintre specificatiile produsului si materialele folosite, producatorul de cele mai multe ori proiectand diferite modele pentru diferite necesitati de la nevoile unui public de larg consum care foloseste un aparat de tuns saptamanal, bilunar sau poate chiar lunar si pe de alta parte folosirea unei masini de tuns profesinale cate 10 ore pe zi. Tot legat de specificatii vom

observa ca marii producatori de masini de tuns profesionale pot fi diferiti de producatorii de larg consum.

https://youtu.be/lDHJFuKjBhM

Printre cei mai importanti producatori de masini de tuns profesionale avem:

Moser, Wahl, Ermila, Andis, Oster iar in Romania inca se face confuzie intre profesional si retail.

Puterea masinilor de tuns

Este foarte important  sa stim de la inceput puterea unei masini de tuns pentru a ne asigura ca aceasta va rezista unui flux de lucru continuu de minim cateva ore pe zi. O putere optima pentru o masina de tuns este de 10Watt - 15Watt iarbrezultate notabile nu se vor vedea in cazul unor masini de tuns care nu scrie puterea sau sunt sub 5Watt. In general cele de contur sunt intre 5Watt - 10Watt.

Acum ca stim in mare partile cele mai importante ale unei masini de tuns ce ne facem cand aceasta se umple cau par sau incepe sa nu mai taie? Cum le intretinem, cum le curatam?

Se stie ca prin procesul de forfecare a cutitelor firele de par taiate de diferite dimensiuni sa intre in toate orificiile masinii de tuns. Datorita energiei electrostatice din timpul frecarii cutitelor intre ele si a cutitului principal de par acesta se electrizeaza si face ca parul sa fie atras ca un magnet. Firul de par odata patruns in aparatul de tuns si in contact cu uleiul sau cu grasimea de pe par actioneaza ca un lipici. De multe ori nu ajunge suflarea firelor de par sau o simpla trecere a unei perii printre ele. Ce facem in aceasta situatie?

Cu putina indemanare putem ideintifica suruburile de fixare a cutitului care se scot cu o surubelnita. SFAT: gasiti o surubelnita cat mai asemanatoarea spatiului surubului pentru a nu il zgaria. In cazul in care l-ati zgariat acesta poate vatama clientul - ceea ce nu va doriti. Odata scos cutitul principal (cel de jos) veti vedea ca si cutitul de sus se va desprinde usor fiind 2 parti distincte.

Se curata de firele de par cu o pensula pentru vopsit parul cu peri tari sau daca nu aveti la indemana folositi o perita de dinti. mai e cazul sa spunem sa nu mai folositi periuta de dinti decat pentru curatarea masinilor de tuns?

Dupa ce nu se mai vede nici un fir de par pe partile componente asigurati-va ca inlaturati cu un degresant grasimea depusa pe cutite, fie de la o gresare anterioara fie de la grasimea care o are fiecare fir de par. Recomandat ca dupa fiecare folosire cutitul de la masina de tuns sa fie sterilizat pentru a evita raspandirea de virusi, germeni sau alte bacterii.

Dupa ce am curatat toate partile componente urmeaza gresarea. Multi producatori recomanda un ulei pentru masini de tuns care se pune pe cutite dupa montare. Uleiul pentru masina de tuns se pune cate o picatura din 5 in 5 mm pe zona unde se intrepatrund zimtii de la cutite, apoi se porneste aparatul de tuns pentru a imprastia uleiul pe toata latimea cutitului, pe toti dintii.

Daca alegem sa demontam un aparat de tuns, sa curatam zona de angrenaj al motorului e bine de stiut ca nu mereu se foloseste ulei. Pentru partile din angrenaj se foloseste o vaselina care sa reziste la temperatura inalta mai mult timp care sa nu inceapa sa curga. In cazul in care folosim ulei acesta prin incalzire devine si mai lichid si ajunge sa se scurga, lasand partile componente "pe uscat", fapt ce duce la o distrugere mult mai rapida a angrenajului din masina de tuns.

Pentru a nu distruge cutitele de tuns evitati sa tundeti persoane care au nisip sau praf in par, cel mai indicat si din punct de vedere al igienei sa fie parul spalat macar cu o zi sau doua inainte de a-l tunde. Astfel ca dupa o zi de munca pe santier sau la camp clientul poate avea fire de par care nu fac altceva decat sa sparga ascutimea cutitului.

https://www.youtube.com/watch?v=iX_d2OQ808c

4 răspunsuri la „Cum intretinem o masina de tuns profesionala”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *